27.4.10

have you ever seen the rain

nurse jackie, hemşire kıyafetleriyle, 3 şişe morfini ağzına diktikten sonra çalmaya başlayan şarkıdır, "have you ever seen the rain"

ben 2004 senesinde, r.e.m. cover'ını dinlemiştim ilk olarak. orjinali creedence cleanwater revival'a ait.

iki gündür de kafamın içinde orjinal hali çalıyor. sözlerini daha önce hiç bu kadar benimseyerek dinlememiştim. zaten çocuktum ben, zaten yeni yeni anlıyorum artık sözleri. gibi saçmalamayacağım, insan karşısına çıkan her şey de bir sözü daha anlıyor işte. olay küçüklük veya büyüklükle alakası yok, 23 nisan'da 8 yaşındaki kuzenimin koro da "telli turna" yı söylerken tek başına onun sesini duyabiliyordum, o çocuk diğerlerinden daha çok anlayarak söylüyordu çünkü. büyüdük ve kirlendi dünya diyordu. henüz 8 yaşında olduğunu belirtmiştim evet.

benim bir adet vespam olsun, bir şehirde yaşamıyor olayım, avrupa da bir orta çağ kenti güzel olabilir, mesela tübingen çok güzeldi, veya bruges olabilir. fazla yokuş olmasın. galler, iskoçya bütün bu ülkeler olabilir. en güzeli irlanda veya ingiltere tabii ki de.
evet hepsi yağmur ülkesi, sürekli yağmur yağan ülkeler çünkü ben artık güneşi görmek istemiyorum, zira güneş yağmuru getiriyor. ben yağmurla mutluyum, hiçbir şeyi getirmiyor, hiçbir şeyi de götürmüyor. beni yormuyor hiç olmazsa.

vespam olsun, kızıl saçlı bir erkek çocuğum olsun, oturalım beraber deli gibi gezelim, trafik olmasın, korna sesi olmasın, tacizciler olmasın, pis insanlar olmasın, sapkınlıklar duymayalım, paranın hiçbir önemi olmasın, önemli olan tek şey "çim" olsun, yeşillik olsun en önemlisi, yemekler hep taze olsun, fırınlar güzel koksun, sıcak olsun şöminenin önü, herkesin bir ağacı olsun kocaman, herkes dilediği kadar kitap okusun onun altında. benim bir adet kütüphanem olsun,ailem olsun, gülümsemek kolay olsun, ağrılar gitsin, ağrılar hemen bitsin, hastalandığın zaman kendini insan hissedebileceğin bir yer olsun, köpeklerim olsun iki tane, asla "beni bırakma" dememi gerektirmeyecek biri olsun yanımda. müzikler olsun hep, her yerden notalar çıksın, piyanom olsun, grubum olsun, her akşam birinin evinde müzik yapalım, çocuklar oynasınlar, çocuklar bilmesinler, gülsünler işte.

oysa kafamı kaldırdığımda, oto sanayi, plazalar, topuklu ayakkabılar, suratsız insanlar, trafik, kaza, ölüm, hastalık, cinayet, tecavüz, hırsızlık, üzerinden kazanılan paralar vs. vs.

iyice ergenleştim, hepsi ağrılar yüzünden.



I want to now,
have you ever seen the rain
coming down on a sunny day.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder